Container Icon

Terluka

Secara perlahan air mataku mengalir membanjiri bibir kelopak mata...
Sering kali aku mendengar dan menjawab persoalan itu...
Namun ia tak semudah hari ini...
Soalannya tetap sama seperti mana insan2 diluar sana bertanya...
Namun tidakku sangka soalan yang sama lahir dari insan yang paling aku percaya akan faham dan mengerti keadaan aku...
Bukan aku tidak berusaha...
Bukan aku tidak mencuba...
Tapi tiada yang sudi pada diri ini...
Tapi aku bukanlah insan yang tidak kuat untuk hidup bersendirian buat masa sekarang...
Tapi bila soalan itu diaju oleh ibuku sendiri...
Aku terluka...
Aku kecewa...
Bukan aku memilih untuk kekal bersendirian...
Bukan aku memilih untuk tiada berpasangan...
Bukan aku memilih untuk terus membujang...
Apa salah aku andainya Allah tetapkan aku masih bersendiri...
Apa salah aku andainya Allah berikan aku peluang untuk terus dan masih menjadi anak kalian...
Usah ditanya akan soalan yang aku sendiri tiada jawapan...
Usah ditanya akan soalan yang aku tidak mampu menguraikan kekusutan...
Hina sangat ke diri ini sehingga dipersoalkan sedemikian...
Sudah bosankah kalian dengan diri ini sehingga ingin cepat2 menghantarku pergi...
Andai itu hendaknya,biarlah aku pergi dan takkan kembali...
Sesungguhnya aku terluka...💔💔💔💔💔

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments: