Container Icon

Pathah Athati



simbolik je gambar aku letak ni[perasaan betul]
Aku ingat aku kuat menahan caci-maki,hinaan orang laen.
Almaklumlah 5tahun hidup dalam penghinaan kaum lelaki kerana paras rupa yang tak cantik.
Tapi rupa-rupanya aku silap.
Aku masih lagi goyah,lemah.
Hanya dengan mesej daripada seseorang membuatkan aku kembali berada dalam emosi 8tahun lepas.
Mungkin aku kuat menerima cacian insan lain,insan yang tidak aku kenali 
Tetapi aku kalah bila hinaan itu aku terima dari insan yang aku kenal.
Sakit??
SANGAT,AMAT!

Hati aku pedih.
Sukar untuk bernafas.
Terngiang-ngiang kata-kata yang membuat hatiku terluka.
Benarlah kata pujangga,
Kata-kata itu lebih tajam daripada pedang.

Kerana sebuah persahabatan 2 orang teman,
Aku mengambil langkah,biarlah aku mengalah.
Mengundur diri.
Kerana aku tahu, mereka pasti akan memerlukan antara satu sama lain sementelah pula,aku jauh di sini.
Aku akan cuba mengubati luka di hati ini.
Luka di tangan nampak bila sembuhnya namun luka di hati siapa akan tahu.

Teman,
Tidak aku ingin meletakkan dirimu di antara 2 persimpangan suatu hari nanti.
Kerana aku tahu dirimu perlukan insan di sisi.
Di antara aku dan si dia, aku dengan rela hati mengundurkan diri.
Agar dirimu tidak akan terus gundah kerana perkara yang terjadi.
Aku tinggalkan dirimu untuk si dia,
Dan aku tinggalkan si dia untuk dirimu.
Kerana 1 perkara yang aku jelas tentang kalian berdua,saling melengkapi.
Tentang diriku, usahlah kalian risaukan.
Aku jauh di sini, akan mampu merawat luka yang tak terlihat ini walaupun sukar.
Ketiadaan kalian berdua di hadapan mataku sedikit sebanyak mengurangkan rasa pedih ini kerana aku tahu bahawa aku tidak akan mampu membuat keputusan ini sekiranya kalian berada di lensa mataku.

Gembirakah aku??
Usah disoal tentang perasaan itu sekarang ini kerana aku terpaksa melakukan 2 perkara yang memang tidak ingin aku lakukan dalam hidupku.
Sakit?Pedih?Kecewa?
Yup tapi berbaloi untuk harga sebuah persahabatan dan kegembiraan teman-temanku.
Rasa kasih dan sayang yang ada dalam hati aku ini tidak akan pernah pudar.
Akan aku panjatkan kepada Ilahi agar kalian sentiasa dirahmati dan diredhai.


~lirik ini khas untuk diriku~

p/s: patut pun selera dah tak da,temper uncontrollable.tapi tak pe cz ramai ckp aku dah kembali kurus ('~' ) skenye...




  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments: