Container Icon

Very-very good morning...


disaat aku meloretkan coretan ini,
masih ramai hamba-hamba Allah yang lain sedang dibuai mimpi.
masing-masing asyik menganyam mimpi-mimpi indah.

namun mata aku masih terkebil-kebil merenung siling bilik
sementara menanti ubat di dalam mulutku habis.
inilah rutinku sekarang.
lenaku seakan-akan terus merajuk untuk bersama tidoku
takkala aku sedang tido,
batuk-batukku pasti akan datang.
umpama penjaga yang datang untuk memastikan jagaannya tidak tido.

sekarang adalah kali ke dua aku makan ubat yang dibekalkan oleh doktor semalam.
setakat ini masih lagi tiada perubahan positif
semakin negatif ada,
dimana batukku makin kerap dan teruk,
dan badanku semakin berbahang.

nampak gayanya terbatal lagi r program aku untuk membeli tudung di Jalan Tar sok.
assgmnt pn dah makin banyak yang menuntut perhatian dariku.
namun dalam keadaan yang serba lemah sekarang aku tak mampu untuk berbuat apa-apa.
tuisyen aku pun dah banyak cancel.
kesian student aku.
dahlah nak exam pmr tahun.
nampak gayanye lepas aku sembuh nanti,
banyaklah kerja yang menanti...

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments: