Container Icon

Trauma oh trauma


ia kembali menghantui...

mengapa harus ianya kembali mengejar diriku. tidak cukupkah segala penderitaan aku sebelum ini hingga ia hampir menghancur masa depanku. tidak cukupkah tangisan dan ketakutan yang aku alami suatu ketika dulu hingga aku mampu bangkit untuk berdiri seperti sekarang.

mungkin ini semua salah aku kerana tidak mendengar nasihat doktor agar tidak terlalu mengingati peristiwa itu dan kalau boleh terus melupakan peristiwa hitam itu agar hidup aku kembali berwarna - warni. bukan hanya berwarna hitam dan putih seperti suatu ketika dulu sewaktu mula - mula aku ditimpa peristiwa hitam itu. sungguh, aku tak pernah meminta perstiwa hitam itu menimpa aku dan kembali menghantui hidupku sekarang.

bagaimanakah harus aku menghalang agar trauma ini tidak kembali?? aku sudah penat untuk berjaga malam setiap malam hanya kerana bermimpi yang boleh menyebabkan aku kembali ke dunia hitam putih aku dulu. setiap malam aku bermandikan peluh melarikan diri dari peristiwa di alam maya sana untuk menyelamatkan diri beserta dengan tangisan yang takkan ada sesiapa pun mendengar. bangkitnya aku di tengah - tengah malam mencari ruang untuk menyelamatkan diri sedangkan semuanya telah berakhir. tidurku kini dikejar ketakutan dan diiringi dengan tangisan. tiada lagi lena dan mimpi - mimpi indah yang dapat aku sulam.

Ya Allah mampukah aku bertahan untuk kali ini. cukup tabahkah hatiku ini untuk terus menghadapi ujianMu ini. Ya Allah, aku tak pernah pinta diriku diuji sebegini rupa. Ya Allah, mampukah aku untuk kembali bangkit seperti sekarang seandainya trauma ini kembali menghantui aku. hanya padaMu aku berserah.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments: